Keyforge: Call of the Archons Alapok

Szerző: admin / Kategória: zÁltalános / Dátum: 2018.11.12 15:40
Tagek:

A játék menete

Kiválasztjátok a 36 lapból álló egyedi paklitokat majd megkeveritek.

Random módon választotok egy kezdő játékost.

A kezdő játékos 7 lapot húz a 2. 6 lapot.

Egy mulligan lehetősége van mindkét játékosnak a kezdő játékossal kezdve, ha a játékos a mulligan mellett dönt visszakeveri kezdő kezét a pakliba és eggyel kevesebb lapra húz vissza.

A játék 5 fázisból áll:

1 Forge A Key: Amennyiben egy játékos 6 vagy több Amberrel rendelkezik kovácsol egy kulcsot és levon 6 Ambert az Avatar kártyájáról. (abban az esetben ha 12 vagy több Amberrel rendelkezünk akkor is csak 1 kulcsot kovácsolhatunk)

2: Choose A House: Választunk egy házat majd eldöntjük, hogy szeretnénk-e az archivesunkban lévő kártyákat a kezünkbe venni (az archivesunkban különböző lap effectek juttathatnak kártyákat)

  1. Action Phase: ebben a fázisban játszhatunk ki kártyákat, dobhatjuk el őket, vagy aktiválhatjuk ha már az asztalon vannak. A játékban 4 típusú kártya van: Lények melyeket tappelve hozunk játékba, azaz nem aktívak a kijátszás körében. Artifactok melyek szintén tappelve érkeznek és a további körök alatt tudjuk majd őket aktiválni. Upgradek, melyeket lényekhez csatolhatunk és új képességeket biztosítanak számukra. Illetve Action kártyák amik azonnali hatással vannak a játékra és ez után az eldobott lapjaink közé kerülnek. A korábbi körökben asztalra került lényeinket és Upgradejeinket aktiválhatjuk. Minden lény alap esetben képes harcolni egy ellenséges lénnyel vagy „Reapelhet” amivel szerez egy Ambert tulajdonosának vagy végrehajthatja képességét ha van neki. Az Upgradek a rájuk irt képességeiket hajthatják végre. Ezeket az akciókat bármely sorrendben használhatjuk. Fontos azonban, hogy csak azok a lények és Upgradek lesznek aktívak melyek háza azonos a 2. lépesében választott házunkkal illetve csak ilyen házú lapokat játszhatunk ki és dobhatunk el. (A játék első körében a kezdő játékos csak 1 lapot játszat ki vagy dobhat el)
  2. Ready: Minden asztalon lévő kártyánkat untappeljük.

5 Draw phase: visszahúzzuk a kezünket 6 lapra ha csak valamilyen effect nem gátolja ezt.

Az a játékos nyeri meg a játékot aki először kovácsol 3 kulcsot.

 

 

Minden pakli egyedi

 

Richard Garfield a Magic: The Gathering óta szeretett volna egy játékot ahol mindenkinek egy saját paklija van, ami csak az övé. Ez a Keyforgeban megvalósul, ugyanis egy algoritmus generálja a paklikat és azok neveit. Emiatt nincs két ugyanolyan, mind egyedi. Minden paklihoz jár egy fedőlap amin megtalálható egy QR kód amit a versenyek elején beolvasva már le is adtad a laplistád. És, hogy hány különböző pakli van? Az FFG bevallása szerint több milliárd. És, hogy mikből áll össze egy pakli? A játékban Archonokat és Crucible világának 7 háza közül, azért, hogy Amber-t szerezzünk, aminek segítségével kulcsainkat megkovácsolva kinyithatjuk Crucible egyik végtelen tudást rejtő széfjét.

A házakról röviden:

BROBNAR: Az agresszív frakció, a játék során ők nem termelésre hanem a harcra vannak specializálva, a ház jellemzője, hogy harc által szerez különböző bónuszokat, vagy akár Amber-t, miközben az ellenséges egységeket meglepő hatékonysággal semmisíti meg. Designra itt érdemes úgymond nagy "dundikra" számítani, ogrék, orkok, barbárok és társaik.

LOGOS: A support/control frakció, gépészek és tudósok, akik a játék során az Amber manipulációra törekednek. Képességeiken belül megtalálhatóak olyan hatások amik a kulcskovácsoláshoz szükséges számot az ellenfél számára növelik, sajátunkra pedig csökkentik. Továbbá különböző tiltó hatások, például; az ellenfél nem játszhat ki eventeket, vagy nem támadhat következő körében.

SHADOWS: A tempo királyai. Ha jellemezni kéne a házat azt mondanám, hogy olyan mint egy Rogue a Hearthstoneban. Fő mechanikájuk az "Elusive" ami azt jelenti, hogy körönként az első harcban nem sérülnek, emiatt könnyen tudnak úgy ellenséges egységeket leütni, hogy őket semmi veszély se fenyegesse. Ezen kívül szeretnek Amber-t lopni az ellenféltől, ezzel meggátolva őt attól, hogy kulcsai legyenek.

SANCTUM: Avagy Deus Vult, a lovagok. Lovaghoz illően majdnem minden egységükön Armor van, ami egy körönként megújuló pajzs. Sajátos mechanikájuk a "Capture" amivel az egységek elrabolnak Amber-t az ellenféltől, viszont nem ellopják mint a Shadows tagjai, hanem magukon tárolják. Ennek annyi hátránya van, hogy amikor leütik őket, akkor az ellenfél visszakapja a rajtuk lévő Amber-t.

MARS: Az űrlények, akik csak egymást tolerálják. Ez a ház nagyban eltér a többiektől, ugyanis amíg a többi frakció tolerálja egymást, addig a Mars nem. Mondhatni elitisták, ugyanis arra comboznak, hogy minél több Mars lapod legyen kézben vagy asztalon, illetve még olyan lapokkal is operálnak ami minden "Non-Mars" lapot a kezedben kidob cserében ugyanennyi Amber-t kapsz.

DIS: Az abszolút kontrol frakció. Ők azok akik miatt biztos nem lesz sok barátod, de legalább az ellenfél se fogja jól érezni magát játék közben. Az ellenfél kizsigerelése a céljuk, olyan effektekkel mint a "Csak 2 lapot játszhat ki a körében" vagy a "Jelölj ki egy házat és azt nem választhatja" és még random lap dobatás is. Nem utolsó sorban náluk található meg a jól ismert "tömegirtás" is, ami minden lényt megöl az asztalon.

UNTAMED: A rush frakció. Gyorsan akarnak nyerni, szinte minden lapjuk Amber-t termel, ellentétben más házak lapjaival, ahol csak az Event lapok, itt a lények egy része is. Mechanikájuk a "Skirmish", ami miatt mikor támadnak nem kapnak vissza sebzést, illetve a visszavetetések asztalról, vagy akár discrd pile-ból.

 

 

Versenyformátumok itthon

 

Az FFG nagyon pontosan kigondolta milyen versenyeket szeretnének látni, hétköznap best-of-one, hétvégente  best-of-three meccseket javasolnak. Az események alapvetően 2 fő csoportra oszthatóak:

Sealed: A helyszínen vett és bontott paklikat használjuk.

Archon: Saját, már meglévő, begyakorolt paklik is használhatóak a versenyen.

De nem elégedtek meg ennyivel, már megjelenéskor 4 különböző versenyformátumból lehet választani.

Sealed Auction: Mindenki a helyszínen veszi a pakliját, ezek után kinyitjuk az összes paklit és kezdődhet az aukció. Mindenki licitálhat az adott paklira (chain licitek vannak, tehát minél jobban akar valaki egy paklit annál nagyobb hátrányból kell indulnia) és aki a legtöbbet ajánlja használja azt a paklit a versenyen. A verseny végén természetesen az eredeti vevő visszakapja a pakliját!

Adaptive: Itt lehet használni már meglévő paklit is. Ez egy bo3 formátum, ahol az első fordulót a saját, a második fordulót pedig az ellenfél paklijával játsszátok. Ha szükség lenne harmadik körre akkor az arra a pakli, ami mindkét meccset nyerte licitálnak a játékosok, majd ha megszülettet a licit győztese akkor játsszák le a 3. fordulót.

Survival: Szintén bo3 formátum, mindenki 2 paklit használhat, ha valamelyik paklival veszít akkor azt már nem játszhatja, ha valaki elveszti mind a két pakliját akkor vesztette el a meccset.

Gauntlet: Bo3 formátum, mindenki 3 paklit hozhat. Minden meccs előtt a játékosok kiválasztják az ellenfél egy pakliját, amit nem használhat, ezek után az ellenfél tudta nélkül választanak a maradék két paklijukból egyet, amivel elkezdik a meccset, a győztesnek kötelező decket cserélnie a fordulók után.

Egyelőre ezekből a formátumokból fogunk szemezgetni a versenyekhez, ha valakinek kérdése van a versenyekről illetve a típusokról nyugodtan kérdezzen a magyar Keyforge csoportban, valamelyik szervező biztosan válaszolni fog!